Alla inlägg den 17 december 2010

Av Patrik Sundvall - 17 december 2010 11:52

Tänkte gå in lite mer på praktisk träning och dela med mig av ett fyspass riktat till Landhockey. Själva upplägget lämpar sig för flera lagidrotter.


Uppvärmning:

5 min lugn löpning

3 min siderun shuttle


Mjuka upp lederna med lite dynamiska stretchingövningar för:

Adduktorerna

Hamstring

Höftböjaren

Quadriceps

Sätesmusklerna

Vaderna

Axlar

Glöm inte att detta bara ska vara uppmjukning och inte hård stretching detta ska inte ta mer än 5 min


Sprintträning: 30meter * 2

Höga knän

Trippa på tå

Sparka bak

Utfallsgång, när du går upp, dra bakre benet fram så du får 90grader i höft och knä. Främre benet går du upp på tå. Håll possitionen i 2sek

Gå på hälar

Spänsthopp


Wall sprint 20 sek * 3


Armhävningar 15 reps

Låga rodd, gummiband 15 reps

Armhävningar plus 15 reps

Höga rodd + utåtrotationer, gummiband 15 reps

Armhävningar plus 15 reps

Låga rodd, gummiband 15 reps

Höga rodd + utåtrotationer, gummiband 15 reps


Plankan 30 sek * 3


Stretching av stela muskler.


Detta program är en del i ett större upplägg som ska främja ett bättre sprintsteg och stabilisering av axlarna. Kommer att lägga upp flera pass från upplägget.

Passet tar ca: 50-60 min


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards